21 Ιαν
Μύρτιλο

ΜΥΡΤΙΛΟ: φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνες, κάλιο, μαγνήσιο και φωσφόρο!

Το μυρτιλο είναι μια εξαιρετική πηγή σε φυτικές ίνες, αντιοξειδωτικά, βιταμίνη C, Α και Ε, βήτα καροτίνη, κάλιο, μαγνήσιο και φωσφόρο. Το φρούτο περιέχει πολλά βιοενεργά συστατικά μεταξύ των οποίων είναι οι ανθοκυανίνες, οι πολυφαινόλες, η ρεσβερατρόλη και το άλφα-λινολενικό οξύ.

Είναι γνωστή η ισχυρή αντιοξειδωτική δράση των ανθοκυανινών και των πολυφαινολικών ενώσεων που βρίσκονται στο μύρτιλο, ενώ η προστασία της όρασης και η καθυστέρηση της εξέλιξης του γλαυκώματος αποτελούν ένα άλλο πεδίο δράσης του.

Αν και η επίδραση του μύρτιλου στην όξυνση της νυκτερινής όρασης δεν έχει αποδειχθεί, μια μελέτη σε αρουραίους έδειξε ότι μπορεί να αναστείλει οφθαλμικές διαταραχές, όπως η εκφύλιση της ωχράς κηλίδας.

Το μύρτιλο μπορεί να βοηθήσει στην εξουδετέρωση των ελευθέρων ριζών, στη μείωση του οξειδωτικού στρες και στην καλύτερη λειτουργία των νευρώνων με αποτέλεσμα να βελτιώνει τη μνήμη και την εγκεφαλική λειτουργία.

Πρόσφατες μελέτες δείχνουν ότι υπάρχουν και άλλα οφέλη, όπως κατά των λοιμώξεων του ουροποιητικού συστήματος. Επίσης φαίνεται πως αυξάνει την καλή χοληστερίνη και μειώνει τα τριγλυκερίδια. Μια αμερικανική μελέτη έδειξε το 2013 ότι τα άγρια μύρτιλα μπορούν να βελτιώσουν τη λειτουργία του ενδοθηλίου ενώ μια άλλη έδειξε ότι μπορεί να βελτιώνει τη μνήμη. Όπως και άλλα φρούτα, τα μύρτιλα παρέχουν περισσότερα οφέλη τους όταν καταναλώνονται ωμά καθώς το μαγείρεμα μειώνει την περιεκτικότητά τους σε πολυφαινόλες. Υπάρχουν ωστόσο ενδείξεις ότι η αντιοξειδωτική ικανότητα του μύρτιλου αυξάνει όταν το φρούτο γίνεται πιο ώριμο.

Τέλος το φρούτο έχει χαμηλό γλυκαιμικό δείκτη, κάτω από 55, και άρα είναι ένα κατάλληλο για όσους έχουν διαβήτη.